Stichting De Mussen Toevlucht

In 2021 zijn we gelukkig weer voorzichtig, met inachtneming van de coronaregels, aan het werk gegaan ondanks de aanblijvende pandemie, en weer begonnen met stichting werkzaamheden en het redden en beschermen van de huismus.

Gelukkigerwijs konden we weer donateurs vinden, zodat ons grootste project, het grondig verbouwen en herinrichten van de eerste, originele huismushabitat aangepakt kon worden om de huismussen een blijvend veilig onderkomen te kunnen bieden. We hebben zeer mooie donaties ontvangen van het Dinamo Fonds, Manders BradaStichting Moyra Stava Morena, Stichting Dierenhulp, Adolphina Swyter, Stichting Bouwstenen voor Dierenwelzijn. We zijn hen allen daarvoor uiterst dankbaar. We willen vooral Stichting Dierenhulp even in het zonnetje zetten, aangezien zij ook een kleine stichting zijn net als wij, maar die ons toch met liefde hebben geholpen toen het er net om ging.

En de voederkosten zijn hoog omdat wij niet een, maar drie volwaardige huismussenhabitats in Amsterdam van voer voorzien, daar er geen natuurlijke voedselbronnen te vinden zijn. Dat zijn meerdere honderden mussen per habitat.

HÉÉL HARTELIJK DANK ALLEMAAL

Bruto winst15.750,00
Bankkosten79,80
Pius Floris Boomverzorging

Twee volwassen bomen over het dak getild met takelwagen

Representatie & verteer (eten & drinken)

Diversen

Gereedschappen/machines/klusmaterialen

PPRO/De Bouwhof

Meijer IJzerwaren

Staal Outdoor

Praxis

Gebroeders Winter

Outspot

Pakketten ontvangen

DPD

PostNL

Kantoorbenodigdheden209,42
Plaagdieren bestrijding412,75
Inkoop tuinmateriaal

Schelpengrit, zilverzand, betonmortel, grind, stenen, verzinkt gaas

19 mussenflats Esschert Design Best for Birds

Totaal Kosten

Netto winst163,73

Inkomsten

De inkomsten in het jaar 2021 zijn van 3 grote fondsen afkomstig geweest, en de rest kleinere. Daarnaast hebben een handjevol particulieren kleine, eenmalige donaties gedaan, net wat ze konden missen in deze donkere tijden. Stichting De Mussen Toevlucht heeft een recordbedrag van 15.750,00 euro aan geldelijke giften ontvangen. Dit is fantastisch, omdat we daarmee al onze projecten konden uitvoeren. De uitgaven in 2021 betroffen ruim 15.586,27 euro, dit bedrag is volledig besteedt aan de herinrichting en wederopbouw van de eerste huismushabitat, en de huismussen die hun toevlucht in deze en twee andere, ook door ons opgezette habitats hebben gevonden. Al met al een geweldig jaar, zowel voor de stichting als de vier nieuwe vrijwilligers en de huismussen! De activiteiten van Stichting De Mussen Toevlucht worden gefinancierd door giften, sponsoring en donaties. Stichting De Mussen Toevlucht werkt met particulieren, organisaties en fondsen die incidenteel of periodiek een bedrag storten. Hierin geldt geen minimaal bedrag. Alle kleine beetjes helpen!

Help ons helpen

Zonder de financiële steun van onze donateurs zouden wij niet kunnen bestaan. Geef jij de mussen ook een kans op een mooie toekomst?

word donateur