Het begin van de huismussentillen, spannend!

We gaan eindelijk beginnen met het zelf bouwen van de huismussentillen! We hebben er naar uitgekeken! We vinden het erg leuk en stieken ook wel een beetje spannend want het is best wel een groot project en totaal nieuw voor ons. Niemand heeft ooit een huismussentil gebouwd van 4 meter hoog. Maar.. we kunnen het!

Vol goede moed hebben we het beton naar de habitat gesleept. En dat was al even aanpoten. Vele zakken van 25 kilo per zak kwamen er aan op de pallet. Maar gelukkig hebben we sterke mannen en sterke vrouwen :-)

We beginnen met de twee gaten graven voor de twee palen. Elke paal is 4 meter hoog en zal met beton worden gestort zodat het vast zal staan in de grond en niet zal omwaaien met een storm. De huismussen moeten wel veilig wonen in hun appartementjes. We hadden een speciaal graafding geleend dat rond graaft zodat we niet met een schep in de weer hoefden en veelonnodig gegraaf en losse aarde voorkomen werd.

We hebben geleerd dat staan en kijken ook een belangrijk onderdeel is van flink klussen ;-)

Gat 1 Twee meter diep en toch maar 10 cm breed (trots)

Gat twee idem (weer trots)