Lente

Stichting De Mussen Toevlucht heeft de lente in haar bol!

Gister en vandaag was het zulk mooi zonnig en warm weer dat wij meteen veel nestkastjes hebben opgehangen! De vogels hebben dan nog even tijd om eraan te wennen en een maatje te zoeken om hun nest mee te delen. We hebben al de mussennestkasten achter gaas gehangen zodat er geen roofvogels bij kunnen, wel zo veilig.

tuin en huisjes 070
tuin en huisjes 069
tuin en huisjes 058
vogies 678
Netten mussenhuisjes geplaatst 014
Netten mussenhuisjes geplaatst 006

Het kastje zonder gaas ervoor is een vleermuiskast. Hier kunnen ze in broeden en wonen. Vleermuizen zijn ook een bedreigde diersoort, dus natuurlijk helpen we die ook. De voorjaarsbloemen laten ook al hun mooie snoetjes zien, en aan de bomen zitten al knopjes. De eerste hommel is gister gesignaleerd, hoera! We hebben maar meteen een bijenhotel opgehangen, om de uitstervende bij een handje te helpen (en natuurlijk NOOIT chemische bestrijdingsmiddelen gebruiken);

lente 14 205

En Kuifje, onze huismerel, zingt uit volle borst, zijn kuifje opzettend als hij mij ziet, zo schattig! Ja, de lente is echt begonnen!