Mussenkolonie Kortenhoef gered

Mussenkolonie Kortenhoef gered!

Stichting De Mussen Toevlucht ontving een dringende mail uit Kortenhoef. De woningbouwvereniging aldaar ging de daken vervangen. Er was geen ecologisch onderzoek gedaan, maar er woonden wel degelijk een kolonie mussen onder de dakpannen. De kolonie bestond uit zo’n 70 tot 90 huismussen. Dat is een behoorlijk grote kolonie. Daarbovenop kwam het probleem dat de persoon die de mail stuurde levensbedreigend ziek was en absoluut geen stress kon verdragen. Die persoon wilde dus anoniem blijven. Dat maakte de zaak extra moeilijk omdat we dan geen getuige ter plekke hebben. Maar wij namen de zaak wel aan.

george4

Stichting De Mussen Toevlucht ging direct op onderzoek uit. Ter plaatse zagen en hoorden wij zowel de mussen als de bouwvakkers. We hebben film- en fotomateriaal gemaakt. Door het anoniem blijven had een gesprekje met de bouwvakkers niet veel nut. Wij hebben daarom de informatie doorgespeeld naar het Ministerie. Zij namen contact op met de voorman. Deze wist niets van mussen, zei hij. Op aandringen van het Ministerie zou de aannemer vogelvides gaan plaatsen in plaats van vogelschroot.

george
george5
george8

Dit hebben de bouwvakkers van Het Gooisch Bouwbedrijf ook netjes gedaan. Met de belofte dat bij de volgende klussen er eerst ecologisch onderzoek zou worden gedaan. Daarom bedanken wij ze hartelijk en geven we hen een ‘MusKus’!

Vogelvide;

vogelvide