Pitchen voor vrijwilligers

De Vrijwilligers Centrale Amsterdam bood ons, en zes andere organisaties, de kans om onze stichting te pitchen aan een groep vrijwilligers om te zien of er een aantal bij ons wilden komen. Wij zaten nog om een sterke man te springen voor in de habitatten het fysiek zwaardere werk te doen.

Dus vol goede moed ging onze Jennifer erop af.

De zaal zat vol en iedereen kreeg precies twee minuten om te pitchen. Om niet door de zenuwen een leeg hoofd te krijgen had ze de belangrijke punten opgeschreven. De andere organisaties waren allemaal om mensen te helpen. Alleen onze stichting was voor dieren. De benarde situatie van de schattige huismus kwam aan bij mensen en Jennifer kreeg het hardste applaus van de avond. Dat was heel fijn, omdat er toch nog vaak laagdunkend over dierenwelzijn wordt gedacht.

Na de pitches mochten we netwerken en meteen kwam de sterke man tevoorschijn en melde zich aan als vrijwilliger. Hij kwam als geroepen. De avond was daarmee een klinkend succes!

Met dank aan Simone Timmer van de Vrijwilligers Centrale Amsterdam voor het regelen en de SOOJ voor het hosten.

Vrijwilligerscafé Centrum: inspiratie & contact tussen vrijwilligers en organisaties - Vrijwilligers Centrale Amsterdam (vca.nu)

Vrijwilligerswerk in Amsterdam (vca.nu)

Een plek voor ouderen om elkaar te ontmoeten - SOOJ