We werken ook met psychisch kwetsbare vrijwilligers

Wij als stichting geloven in een inclusieve maatschappij, waar zowel mensen onderling als (wilde) dieren samenleven in harmonie en met respect voor de natuur. We werken met een fijn team van vijf vrijwilligers in de huismushabitat en hebben hieronder ook psychisch kwetsbare mensen onder de waakzame begeleiding van Jennifer en in samenwerking met hun toezichthouders en Stichting Bloem.

Mensen met mentale gezondheidsklachten zoals bijvoorbeeld borderline, bipolaire stoornis, PTSS, of depressie zijn hier allemaal welkom en gewaardeerd. Mensen met een burn-out kunnen hier weer rustig herstellen en langzaam kracht opbouwen. We helpen deze kwetsbare mensen door hen vaardigheden aan te leren, in een team te werken, en om hun plek in de samenleving te (her)vinden of te voorkomen dat zij aan de zijlijn komen te staan. Het werken in het groen en het getjilp en gekke capriolen van de mussen zijn rustgevend en genezend voor lichaam en geest. Ook zorgen we voor een veilige werkomgeving, er wordt altijd goed op de interactie gelet zodat vrouwen hier veilig werken.

Op deze manier doen we niet alleen iets goeds voor kwetsbare dieren, maar ook voor de mensen, twee vliegen in één klap kun je zeggen.

Stichting Bloem is een traject voor mannen en vrouwen in Amsterdam

die verder willen, als ze al een tijdje geen betaald werk gedaan meer gedaan hebben en toch weer aan de slag willen. Mensen met een uitkering van de gemeente Amsterdam of van het UWV komen wellicht in aanmerking voor een BLOEM! traject en dan via hen bij bijvoorbeeld ons.

Hulp bij werkervaringstrajecten voor Amsterdammers (bloemtrajecten.nl)

folder-bloemtrajecten-folder-website.pdf (usercontent.one)